Titel | Rephotographing Richard Prince
Hazekamp is vanaf haar middel schuin van achteren gefotografeerd. Ze kijkt over haar rechterschouder. Haar houding en gezicht tonen sterke gelijkenis met de klassiek geworden portretten van James Dean. Haar naakte borst, vrijwel weggevallen in de licht gefilterde afdruk, valt hierbij wat uit de toon.
Linksboven in het beeldvlak prijkt een afbeelding van de ‘Marlboro man’. Vanaf het einde van de jaren zestig vertegenwoordigt de cowboy al galopperend en lassozwaaiend het masculiene vrijheidsideaal waarmee de sigarettenfabrikant zijn imago opvijzelt. De Amerikaanse kunstenaar Richard Prince baart aan het begin van de jaren tachtig opzien door foto’s van Marlboro man-advertenties als kunst te vertonen. Met zijn werk becommentarieert hij de populaire visuele cultuur, waarin beelden zodanig worden geconstrueerd en gemanipuleerd dat ze niets meer met de realiteit van doen hebben. Doordat de Marlboro-man onder de noemer kunst opnieuw in de markt wordt gezet, worden de aard en de waarde van zijn beeltenis ter discussie gesteld. Hazekamp doet er met Rephotograping Richard Prince nog een schepje bovenop. Door haar sceptische blik en haar androgyne verschijning blijft er weinig over van zijn stoere imago.