Titel | Gezicht op Parijs
Leegte domineert deze prent. Vooral de voorgrond is bijna blanco gelaten. Dwars door het midden loopt een brug, die met donkere lijnen schetsmatig is afgebeeld en nog voor het beeldkader in het niets oplost. Vaag in de achtergrond zijn de torens en koepel van een kerkgebouw zichtbaar en voor de brug varen enkele summier weergegeven zeilbootjes. De witte wolken zijn met moeite van de rest te onderscheiden. Desondanks is de voorstelling direct herkenbaar als een gezicht op Parijs.
Joseph Pennell legt in zijn grafische werk het individuele karakter vast van de steden die hij tijdens zijn vele reizen door vooral Europa bezoekt. Aanvankelijk is zijn weergave van stadsgezichten scherp gedefinieerd. Maar later richt Pennell zich in zijn prenten meer op een atmosferische suggestie. Hij doet dit door expressieve en gebroken lijnen te gebruiken. Kenmerkend ook is die leegte die hij in zijn voorstellingen steeds meer de overhand geeft. Deze litho is daar een sprekend voorbeeld van.