Kunsthal Helmond

Aan de slag met Lucas!

Hoi, ik ben Maartje. Ik ben museumdocent en ik weet alles over de tentoonstelling van Lucas Gassel en zijn werkplaats.

Daarom heb ik een filmpje gemaakt van een onderdeel uit de tentoonstelling: de werkplaats. En dat filmpje kun je nu bekijken. Het is een leuke voorbereiding op je bezoek.

Aan de slag als leerlingschilder

Na het bekijken van het filmpje kun je zelf aan de slag als leerlingschilder. Door het uitvoeren van de meesterproeven word je Meesterschilder.

Meesterproeven

David en Bathseba

De kopermijn

Parabel van het onkruid tussen de tarwe

Pyramus en Thisbe

• Klik hier voor zoekplaatjes bij het schilderij over David en Bathseba. En hier voor de oplossing. Kun je ze niet downloaden of uitprinten bijvoorbeeld omdat je geen printer tot je beschikking hebt, klik dan op de Meld je aan knop en vink aan ‘Zoekplaatjes’ (je mag meerdere keuzes selecteren). Je ontvangt ze op je postadres.

Kleur mee

Wil je meedoen aan de kleurwedstrijd? Print de kleurplaat uit, kleur ‘m in en stuur de kleurplaat naar  info@museumhelmond.nl of naar Museum Helmond, Kasteelplein 1. Zet er wel je naam en telefoonnummer bij. Je kunt een mooi boek vol kleurplaten van Lucas Gassel winnen. Heb je geen printer thuis, klik dan op de Meld je aan knop op deze pagina en vink aan ‘Kleurplaat Lucas Gassel kleurwedstrijd’ (je mag meerdere keuzes selecteren). Je ontvangt de kleurplaat op je postadres.

Diploma

Heb je alles goed gedaan? Dan mag je je jezelf Meesterschilder noemen en kun je hier je diploma downloaden en uitprinten. Leuk voor boven je bed! Heb je geen printer thuis, klik dan op de Meld je aan knop op deze pagina en vink ‘Diploma Meesterschilder’ aan (je mag meerdere keuzes selecteren). Je ontvangt het diploma op je postadres.

Doe- en ontdekboekje

Wil je een leuk doe- en ontdekboekje over Lucas Gassel op je thuisadres ontvangen? Geef dan je naam en adres door via de knop ‘meld je aan’ en vink aan ‘Lucas Gassel doe- en ontdekboekje’ (je mag meerdere keuzes selecteren).

Veel plezier!

Maartje