• 10 februari 2022

Digitale scheurkalender

Wat een mooi nieuws! Onze Buitengewoon Kunst & Taal Digitale scheurkalender is gereed.

Wat het is?

De Digitale Scheurkalender is een online programma voor een leuke, vlotte, laagdrempelige en leerzame kennismaking met kunst. Dit online programma kan overal in Nederland ingezet worden bij NT2 lessen. Kijken naar kunst als een creatief middel zetten we in om op een speelse wijze de Nederlandse taal te verwerven.

Voor onze kalender zijn 12 kunstwerken gekozen uit onze museumcollecties. Zoals de foto op deze pagina hier bovenaan, een prachtexemplaar genomen tijdens carnaval in Helmond, van de wereldberoemde Britse fotograaf Martin Parr. Of dit bijzondere werk uit de collectie Mens en Werk van Mattijs van den Bosch.

Net als een echte scheurkalender is de digitale scheurkalender iedere les aanwezig als  een leuk tussendoortje – ‘’cultuursnack’’- om iets over kunst & cultuur te leren. We werken met thema’s zoals beroepen, emoties, familie, carnaval, verkeer, eten en drinken.

Ook ontvangen?

Vraag ‘m aan via info@museumhelmond.nl. Vermeld in je mail ook wie je bent en waarvoor je de kalender graag wilt inzetten. Dan sturen we je de inloggegevens toe waarmee je de scheurkalender kunt downloaden. Veel plezier ermee!