• 4 december 2023

Museum Helmond International

Ons museum besteedt steeds meer aandacht aan internationals zoals expats en toeristen uit het buitenland. Als gevolg zien we onze bezoekers buiten Nederland toenemen. En steeds meer bieden we onze museumdiensten aan om te beginnen in het Engels en Duits. Ons museum bevindt zich vlakbij de Belgische en Duitse grens, en Engels is een wereldtaal. Steeds vaker weten Duitse bezoekers ons museum te vinden, net als bezoekers uit Vlaanderen. Maar ook richten wij ons op migranten of nieuwe Nederlanders. Daar ontwikkelen we speciale programma’s voor in samenwerking met partijen uit de stad.

Werk aan de winkel

We zijn er nog niet, maar proberen al wel mooie stappen vooruit te zetten. Dus ben je toerist, migrant, expat of woon je tijdelijk in Nederland? We horen heel graag van jou wat we nog meer kunnen doen om onze service richting jou te verbeteren. Mail je tips naar publicrelations@museumhelmond.nl.

Wintermarket in Eindhoven

We werken onder meer samen met diverse organisaties op dit gebied waaronder Holland Expat Center South in Eindhoven. Zo kon je ons ook vinden op de internationale Cultural & Creative Wintermarket op 9 december 2023. Op deze manier proberen we nog meer internationaal bezoek aan te trekken!