• 19 juli 2022

Nieuwe directeur

We hebben een nieuwe directeur in de persoon van Esther Hartzema. Welkom Esther!

Helmond is bekend terrein voor Esther die sinds februari waarnemend directeur is bij het museum. Voorheen werkte ze als directeur-bestuurder bij Kunstkwartier en in 2019 en 2020 was Esther kwartiermaker van Loods20, het nieuwe onderkomen van het Edah- en Draaiorgelmuseum in de Spoorzone.

Sinds 2018 werkt Esther als zelfstandig professional aan opdrachten op het snijvlak van cultuur, overheid en maatschappij. Na de studie kunstbeleid- en management aan de Universiteit Utrecht begon zij haar loopbaan bij de Rabo Kunstcollectie. Ruim 15 jaar werkte Esther mee aan het uitbouwen van de collectie eigentijdse Nederlandse en internationale kunst.

Per 5 september gaat ze aan de slag als directeur bij Museum Helmond: “Als interim directeur heb ik het museum afgelopen maanden beter leren kennen. Vanaf dag één voelde ik me er thuis. Een fantastisch team, een boeiend kunstprogramma en een stad met ambitie. Een goede basis om het museum op verder te ontwikkelen richting de toekomst. Ik verheug me erop om die kans samen met collega’s en andere betrokkenen aan te pakken.”