Met de trein, fiets of auto

Ons museum is goed toegankelijk voor als je met de auto, fiets of het openbaar vervoer komt. Dit komt mede door de prima ligging van de beide locaties, Kasteel Helmond en Kunsthal Helmond, in het centrum van de stad. Het is best bijzonder de ligging van ons kasteel, omringd door een groene openbare tuin en alles wat Helmond heeft te bieden op onder andere cultureel gebied, maar ook zijn er tal van restaurants en winkels nabij. Een bezoek aan het museum kun je dus prima combineren met een bezoek aan de stad.

Met de trein

Ga je met de trein naar ons museum, volg dan als je het station verlaat de routebordjes waarop staat Kasteel/Museum Helmond. Deze bordjes zijn gemakkelijk te volgen. De gehele route is goed rolstoeltoegankelijk. Ga je lopend, dan wandel je in circa 10 minuten van het station naar het museum. Eenmaal bij het kasteel aangekomen, zie je ook een bordje met Kunsthal/Museum Helmond. Als je dat bordje volgt, ga je naar Kunsthal Helmond. Van het kasteel naar de Kunsthal wandel je ongeveer in 3-5 minuten.

Tip: ben je met de trein aangekomen in Helmond en wil je met de taxi naar het museum? Reserveer dan de Cultuurtaxi. Kijk hier voor meer informatie over dit fijne initiatief.

Met de auto

Kom je met de auto dan kun je op diverse plekken (betaald) parkeren. In de buurt van het kasteel bijvoorbeeld bovengronds, of ondergronds onder Kunsthal Helmond in parkeergarage Boscotondo. Hier tref je tevens vier parkeerplaatsen voor mindervaliden aan en een lift. Kijk hier voor meer informatie.

Kan je niet, nauwelijks of minder goed lopen dan kun je bij Kasteel Helmond gratis parkeren op het voorterrein met de vrolijk gekleurde vlaggen. Hier zijn geen speciale vakken gereserveerd, maar je mag hier gerust parkeren. Leg je invalidenkaart wel goed in het zicht.

Met de fiets?

Stal je fiets dan in de stalling onder de Traverse, op 2 minuten lopen van het kasteel.