Graffiti in No more heroes

De jaren tachtig van de vorige eeuw zijn de jaren van de Punk, New Wave, Poprock, Soul en Hiphop. In New York zijn vooral Hiphopjongeren op straat actief met graffiti. Met hun kleurrijke tags en tekeningen met viltstiften en spuitbussen laten ze allerlei boodschappen achter. Het is ook de tijd waarin Amerikaanse graffitikunstenaars voor het eerst een plek krijgen in het museum. De spraypaintings verplaatsen zich van metrodeuren naar schilderijen op de muren van het museum.

Workshop iPad Graffiti Tekenen

In de workshop kijken de leerlingen met een hardcore kenner van de graffiti naar de graffitischilderijen in de expo No more heroes. Van hem leren ze alles over de tag, de piece, stamp, throw up en wholecar. De leerlingen gaan vooral zelf aan de slag met Procreate Graffiti. Gewapend met een iPad en pencil zetten ze een piece op een trein. Het resultaat mailen we naar school zodat de leerlingen die weer kunnen delen met de wereld.

Boek deze unieke en exclusieve workshop hier

Over de workshop

Uitvoerder workshops          4XM Workshops

Doelgroep                                bovenbouw VO en MBO