• 25 september 2024

Michelin reisster kasteel

Yes! Ons prachtige Kasteel Helmond, de grootste vierkante waterburcht van het land, heeft 1 ster toegekend gekregen van de Michelin Reisgids. Dat betekent dat ons kasteel een bezoek waard is als je in de buurt bent. Het kasteel maakt onderdeel uit van Museum Helmond dat een vermelding heeft in de gids.

De Michelin reisgids voert reizigers mee naar alle sterrenplekken over heel de wereld. Naar steden, dorpen, kerken, kathedralen, musea, paleizen en kastelen die garant staan voor een ongeëvenaard bezoek, een unieke ervaring.

Net zoals voor de restaurants gebeurde, wilde Michelin een duidelijke waardering toekennen aan zijn selectie van toeristische bezienswaardigheden, aan de hand van één, twee of drie sterren. Ze zijn vooral een hulpmiddel, dat het voor reizigers mogelijk maakt om in één oogopslag de bijzondere bezienswaardigheden en de niet te missen plekken op te merken. Deze toeristische sterren staan voor:

★ ‘een bezoek waard’ als je in de buurt bent

★★ ‘een omweg waard’

★★★ ‘de reis waard’